O nás

Co umíme, co nabízíme
a čím se zabýváme

Jsme moderní IT firma, působící 6 let na českém trhu pod značkou ČD - Informační Systémy, a.s., naše kořeny však sahají až do sedmdesátých let minulého století. Zaměřujeme se na poskytování ICT služeb v oblasti dopravy a logistiky, mezi které patří vývoj a provoz aplikací, služby systémová integrace, SAP řešení, podpora a servis ICT. Pracuje u nás zhruba 300 zaměstnanců v regionech po celé České republice.

ČD IS v číslech

Vedení společnosti Zákazníci partneři

Certifikáty a ocenění

Co umíme, co nabízíme a čím se zabýváme

Vývoj

  • Umíme to nejen v JAVA, .NET, ORACLE a SAP.
  • Rozlouskneme problémy v databázích a v serverových, webových nebo mobilních aplikacích.
  • Umíme orchestrovat desítky systémů a technologií přes service bus.
  • V našich Big Data se můžete zanořit hodně hluboko, ale neztratíte se.
  • Řídíme dokumenty, i přesto, že je to často hodně složité.
  • Jsme tým, ale dáváme prostor individuálním ambicím.
  • Umíme analyzovat a modelovat nejsložitější podnikové procesy.
  • Co děláme, to nás baví.

Provoz

  • Provozujeme systémy a aplikace, které podporují osobní přepravu cestujících ČD - jde o smysluplnou činnost, která je vidět na spokojenosti cestujících
  • Jedná se například o aplikace pro prodej jízdenek, rezervace místa ve vlaku, dispečerské řízení vlaku, informace o zpoždění a poloze vlaku
  • Nesmíme zapomenout na nákladní dopravu, kde námi provozované aplikace zajišťují dispečerské řízení nákladních vlaků a s tím spojené aktivity
  • Mimo výše uvedené aplikace provozujeme i finanční systémy, CRM, elektronickou komunikaci v rámci skupiny Českých drah - jde cca o 12 tisíc uživatelů
  • Aplikace a systémy jsou provozované na Infrastruktuře umístěné v Datových centrech - jedná se o stovky serverů
  • Nově podporujeme provoz pokladen EET v restauracích a obchodech
  • Naši servisní technici se starají o koncové zařízení zaměstnanců skupiny Českých drah po celé republice (cca 14 tisíc zařízení)
  • Veškeré problémy související s uvedenými "službami" jsou směřovány na naše pracoviště podpory uživatelů a aplikací, kde zajišťujeme nepřetržitý provoz
    • na uvedených pracovištích odbavujeme cca 7 tisíc požadavků za měsíc
    • další tisíce požadavků k nám přichází pro oblast podpory pokladen EET
  • Nedílnou součástí odboru Provoz je podpora nových projektů, které mají za cíl realizovat nové funkcionality stávajících aplikací a vytvářet nové aplikace podle požadavků našich zákazníků.

Implementace

  • Ve spolupráci s Obchodem, Architekturou a ostatními odbory připravujeme strategii rozvoje našich produktů.
  • Spolupracujeme s Obchodem při přípravě nabídek - podle požadavků zákazníka a obchodních dohod zpracováváme technickou část nabídky a náklady na realizaci. Přitom využíváme dříve vypracované strategie.
  • Společně se zákazníkem sledujeme tredy v oblastech, ve kterých zákazníci podnikají (osobní přeprava, nákladní doprava a přeprava, údržba a provoz železniční dopravní cesty, ...) nebo jeho činnost podporují (účetnictví, kontroling, lidské zdroje, ...) a pomáháme mu hledat inovativní a pro něho vhodná řešení.
  • Naší projektoví manažeři řídí projekty, ve kterých realizujeme dodávky námi dodávaných informačních systémů.
  • V posledních letech jsme získali důvěru zákazníka a řídíme i projekty typu systémové integrace. Vytváříme menší část řešení, zajišťujeme však koordinaci několika dodavatelů tak, aby zákazník mohl používat komplexní službu, kterou by nemohl získat od žádného z koordinovaných dodavatelů.
  • Příkladem takové komplexní dodávky je program (= skupina čtrnácti projektů) MISOP (Modernizace Informačního Systému Osobní Přepravy), který budeme realizovat několika fázemi v průběhu následujících pěti let. Změnou projdou prakticky všechny informační systémy včetně e-shopu prodeje jízdenek, několika portálů (například portál Modré karty) a také systémů, které na pozadí řeší problematiku obsazenosti a rezervací míst v jednotlivých vozech nebo rozúčtování tržeb mezinárodních vlaků mezi několik železničních společností.
  • Dalšími zajímavými projekty je převedení dokumentace strojvedoucích do elektronické podoby. Řešení zpřístupňuje pracovníkům nejaktuálnější informace o stavu všech tratí, kterými bude projíždět, technickém stavu hnacího vozidla (lokomotivy) se záznamy o provedených opravách i údržbě a také zajišťuje seznámení s potřebnými platnými bezpečnostními předpisy. Naše řešení dodáváme do společnosti ČD (osobní přeprava) i ČD Cargo (nákladní doprava).
  • V uplynulém roce jsme úspěšně realizovali rozsáhlý technický upgrade ERP systému SAP, který provozujeme pro několik zákazníků.
  • Řídíme také projekty, které mají za úkol zvýšit kvalitu námi poskytovaných služeb nebo optimalizovat provozní systémy.