ÚvodKdo jsmeAktuality

Nová generace UNIPOK-u nasazena!

Každý zákazník Českých drah, a.s. někdy využil služeb přepážkového pracovníka Českých drah na železniční stanici. Ať už se jednalo o zakoupení jízdenky, místenky, zjištění navazujících spojů či zjištění aktuálního stavu při mimořádných situacích. K tomu, aby přepážkoví pracovníci mohli kvalifikovaně a správně odpovědět, využívají aplikaci UNIPOK, tedy UNIverzální POKladnu. Pokladna je postavena na bázi PC, které je připojeno k centrálním systémům dopravce (ČD, a.s.).

Prostřednictvím pokladny vám pokladní může vydat jak vnitrostátní, tak mezinárodní jízdní doklady (podle oprávnění dané stanice), rezervaci místa k sezení, lehátko, lůžko nebo také místo pro automobil v autovlacích. Ve vybraných stanicích pak umožňuje prodej jízdních dokladů pro příslušný integrovaný dopravní systém v daném městě nebo kraji. Díky tomu pak cestující používá pouze jeden jízdní doklad či kartu, a to jak pro přepravní služby ČD, a.s., tak i pro přepravu v daném regionu, tudíž nemusí řešit nákup jízdenky MHD nebo jiného příměstského dopravce.

Pokladna také disponuje informacemi pro cestující o současném stavu v dopravě, o mimořádnostech, o řazení vlaků, o příjezdech a odjezdech vlaků včetně čísla nástupiště. Tyto informace se aktualizují on-line a na pokladních přepážkách jsou pracovníci ČD, a.s. schopni okamžitě informovat zákazníky o aktuálním stavu. 

Cestující si může vybrat z několika platebních metod. Dnes můžete na pokladnách vybavených UNIPOK-em zaplatit v hotovosti, bankovní kartou ale i elektronickou peněženkou ČD, a.s.

V současné době ČD-IS provádí generační obměnu SW pokladen na verzi UNIPOK II G, která umožní poskytovat kvalitnější služby cestujícím, zvýší komfort práce pokladníků a zrychlí proces prodeje jízdních dokladů. Dodáním pokladen II. generace služby naší společnosti nekončí, po implementaci pokladen zajišťujeme dále nonstop servis a službu podpory uživatelů (HelpDesk).